Gekleurde wraps, maar gelukkig niet met kleurstof! Wraps zijn er in allerlei kleuren met groente verwerkt in het deeg, dus niet alleen mooi om te zien, maar ook nog eens iets gezonder dan de gewone wrap en met meer vezels. Sommige groentewraps bestaan voor bijna de helft uit wortel, bietjes of spinazie en dat geeft ze die mooie en heldere kleur. Bovendien is het natuurlijk ook gewoon lekker. Het is niet zo dat je nu echt heel erg de groentesmaak proeft, maar dat hoeft ook niet als je er ook nog een lekkere vulling in doet.

Deze wraps van wortel en rode biet hebben wij gegeten als lunch en zijn gevuld met mascarpone, gesneden andijvie en geroosterde rode paprika. Oprollen, nog een beetje andijvie als garnering op het bord en klaar! Binnen een paar minuten een kleurig plaatje op je bord dat ook nog eens lekker en gezond is. En weer eens wat anders dan een boterham met kaas voor de lunch. Hoewel ik dat ook heerlijk vind.

Van een verpakking wraps houd je vaak wat over en met restjes uit de koelkast erbij kun je dan weer iets anders lekkers maken. Zo verspil je geen voedsel en eet je steeds iets nieuws. Wraps die over zijn rol ik op (dus zonder iets erin) en vries ik in, en als ik er genoeg heb, verzin ik er weer een recept bij. Met de vulling kun je natuurlijk naar je eigen smaak variƫren, zowel met koude als warme ingrediƫnten. Even opwarmen in de magnetron of de oven voor een warme lunch is is altijd een goed idee.

Wraps staan bij ons regelmatig op het menu en ik ben heel blij met de mooie groentekleuren waarin ze te koop zijn. Want kleur in je eten is goed voor je gezondheid!

Reacties

Populaire posts