Je zou ze toch zo allemaal wel op willen eten! Deze (ontbijt)muffins met yoghurt en blauwe bessen zijn dan ook net zo lekker als ze er uitzien. En ook nog redelijk gezond met veel vezels en weinig suiker. Je kunt ze eten als ontbijt en er eventueel yoghurt en fruit bij serveren, maar ze zijn natuurlijk ook lekker als tussendoortje bij de koffie of thee.

En ook weer heel makkelijk te maken. In een kom roer je 2 deciliter yoghurt, 2 eieren, 100 gram honing (vloeibare honing is het makkelijkst) en 1 theelepel vanilleextract door elkaar. Dan voeg je 150 gr zelfrijzend bakmeel, 1 theelepel bakpoeder en 80 gr havermout toe en meng je alles goed. Op het laatst roer je er nog 150 gram (diepvries) blauwe bessen door en verdeel je het beslag over 12 muffinvormpjes, 20 minuten bakken op 180 graden en smullen maar!

Natuurlijk kun je ook ander fruit gebruiken om te variƫren. Zelf heb ik een siliconen muffinvorm waar ik papieren muffinvormpjes in zet. Dan heb je geen last van vastgeplakte muffins en je kunt ze in het papiertje presenteren. Dat staat ook leuk. De basis van mijn recept komt van The Breakfast Club, maar ik heb het aangepast naar mijn eigen smaak. Bijna alle al bestaande recepten pas ik aan met de ingrediƫnten die ik in huis heb. Hoe doen jullie dat?

 

Reacties

Populaire posts