Inmiddels weten jullie wel dat ik geen restjes weg gooi, maar alles 'hergebruik'. Maar soms bewaar ik heel bewust een restje, omdat ik er nog iets anders lekkers mee wil maken. Zo is ook deze tosti ontstaan. Eerst hadden we een heerlijke zuurkoolstamppot met kabeljauw uit de oven gegeten en de volgende dag een lekkere zuurkooltosti. Van de zuurkool had ik een beetje in een tupperware doosje gedaan, want anders gaat de koelkast ernaar ruiken. Zuurkool vind ik lekker, maar de geur niet zo.

Voor de tosti beleg je de boterhammen met kaas, zuurkool, honing en mosterd. Je neemt gewoon het brood en de kaas die je lekker vindt. Je bakt de tosti in het tostiapparaat of in de oven. Zelf vind ik een tosti uit het apparaat het lekkerst vanwege de knapperige randjes, maar een hele dikke tosti bakt makkelijker in de oven of de koekenpan. Of in een grillpan voor de leuke streepjes op het brood.

Hoe meer restjes, hoe meer tosties! En altijd lekker, bij de lunch of als tussendoortje. Bovendien een makkelijke manier om een heleboel restjes op te maken.............

Reacties

Populaire posts