Vandaag geen food, maar foto. Voor de Fotofabriek.nl mocht ik een setje retroprints maken en daarover een blog schrijven. De prints zijn heel mooi geworden en het is leuk en makkelijk om zoiets te maken. En een ontspannende manier om bezig te zijn, wat in deze coronatijd toch ook wel even goed is!


Kiekjes kijken……………

Oftewel, foto’s kijken! Doen we dat dan nog? Wie kijkt er nu nog foto’s behalve dan die op de telefoon? Kiekjes kijken klinkt net zo oubollig als foto’s kijken. Maar denk eens anders, foto’s kijken is heel leuk en echt niet alleen op je mobieltje. Alles gaat tegenwoordig toch al zo snel, dus eigenlijk is het heel ontspannend om bezig te zijn met echte foto’s. Het begint al als je lekker op je gemak in een luie stoel je foto’s uit gaat zoeken. Dat doe je dan natuurlijk weer wel op je mobiel of laptop.  Bij mij staat alles overzichtelijk in mapjes, waardoor ik mijn foto’s makkelijk terug kan vinden en per thema kan werken. Natuurlijk kan ik er wel wat hulp bij gebruiken en daarvoor ga ik naar https://www.fotofabriek.nl

Als je daar eenmaal bent, gaat er een wereld voor je open. Er is zoveel te kiezen dat je eigenlijk alles wel wilt uitproberen. Maar blijf ontspannen en begin met iets wat het voor jezelf overzichtelijk maakt. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt, zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om je creativiteit met foto’s verder te ontwikkelen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een chocoladereep met fotowikkel? Dat is nog eens een leuk en uniek cadeau! Maar ook kantoorartikelen en zelfs mondkapjes kun je laten maken met je eigen foto. Is dat niet leuk? Ook voor een (kinder)feestje kun je heerlijk aan de slag met je eigen fotomateriaal.

Hoewel ik elke dag foodfoto’s maak, ging ik nu aan de slag met mijn bloemenfoto’s. Ieder boeket wat hier in huis komt mag op de foto, want van bloemen word ik heel blij. Bovendien maak je de mooiste plaatjes met al die kleuren. Op  https://www.fotofabriek.nl/foto-afdrukken/ kun je kiezen uit een heleboel mogelijkheden. En bij bloemetjes denk ik aan retro, dus ging ik voor de retroprints.

Bloemenfoto’s met een retro bloemenrandje er om heen, leuker kun je het niet maken!

Het uploaden van je foto’s in de lijstjes gaat heel makkelijk en daarbij kun je niet alleen bloemenrandjes kiezen maar ook andere patroontjes. Alles in het winkelmandje doen, account aanmaken (want je wilt het de volgende keer weer doen) en de bestelling plaatsen. Even wachten tot de post het in de brievenbus doet en je het pakketje met iets heel leuks erin kunt uitpakken.  Met de prints kun je een mooie collage maken of je verstuurt ze als kaart. Je kunt van je foto’s natuurlijk ook meteen fotokaarten maken bij de Fotofabriek.

 Als je de smaak te pakken hebt en een boek wil maken van je food-, vakantie- of gewoon je bloemenfoto’s , dan ga je natuurlijk voor een album. Je eigen themaboek met een leuke kaft is ontspannend om te maken en als je naar  https://www.fotofabriek.nl/fotoboek-maken/ gaat, zie je meteen alle mogelijkheden op een rijtje. Met je eigen foto’s en creativiteit maak je ook hier een eigentijdse versie van je online fotomapje.

 Zo zie je maar weer dat het helemaal zo gek niet is om van online fotomapjes over te gaan naar een fotomap(je) op papier. Helemaal niet ouderwets, maar vooral van deze tijd. Een tijd waarin we van snel en haastig weer terug mogen naar langzaam en rustig. En wie vindt het nou niet leuk om lekker lui met een kopje thee op de bank kiekjes te kijken?


 


Reacties

Populaire posts