Een blad vol gerookte zalm cocktails.............ziet dat er niet gezellig en kleurig uit? En dit keer niet door mijzelf gemaakt, maar door de kok van Hotel Hydepark in Doorn. Daar heb ik namelijk een week vrijwilligerswerk gedaan bij een groep oudere mensen. De vakantieweken worden georganiseerd door Het Vakantiebureau van PKN en ieder jaar mag ik op een van de locaties een week meedraaien. Mijn taak is dan het verzorgen van de koffie en thee, het dekken van de tafels en serveren van de maaltijden. Dat doen we met een koffie- en theeteam van 3 personen. Daarnaast zijn er verzorgers voor de gasten, een pastor en een recreatieteam. Het zijn super gezellige weken voor zowel de gasten als de vrijwilligers. De gasten genieten van de mooie locatie, de buitenlucht en van alle activiteiten die worden aangeboden zoals het bezoeken van een mooie stad of museum, het wandelen en fietsen, de ochtendgymnastiek, creatieve workshops en de gezellige avonden met spel en muziek die voor hen worden georganiseerd. En natuurlijk van het heerlijke 3-gangendiner wat iedere avond wordt geserveerd voor zowel de gasten als de vrijwilligers. Zodoende heb ik een hele week niet  gekookt, maar lekker gedineerd. 

Zelf doe ik dit vrijwilligerswerk al jaren en ik kan het iedereen aanbevelen. Het is fijn om ouderen te helpen en blij te maken. Je ziet sommige mensen gewoon opbloeien in zo'n week en genieten van alles om hen heen. Er worden contacten gelegd en al na een paar dagen zie je dat de gasten elkaar opzoeken voor een praatje en een spelletje. Aan het eind van de week ga je met een gewaardeerd en voldaan gevoel naar huis en heb je alweer zin om je aan te melden voor het volgende jaar!

 

Reacties

Populaire posts