Parelcouscous is een van mijn favoriete producten om mee te koken, omdat je er zoveel verschillende gerechten mee kunt maken. Het heeft een heel andere bite dan gewone couscous, wat ik overigens ook heel lekker vind, en past goed bij allerlei soorten groenten. Bovendien is het heel geschikt voor vega(n) recepten als je geen vlees, vis op kip wil eten. 

Deze couscous heb ik gemaakt van allerlei dingen die ik al in huis had. Soms wil je ineens ruimte maken in je kastjes of koelkast of in mijn geval in de vriezer. Die moet namelijk weer eens ontdooid en schoongemaakt worden, dus zijn we weer begonnen met het leegeten ervan. Ik begin altijd graag in november met een schone vriezer die weer lekker volgemaakt kan worden.

Kook de hoeveelheid parelcouscous die je nodig hebt voor 2 personen (bij ons is dat 100 gram). Aan het kookwater voeg ik een half groentebouillonblokje toe voor de smaak. Verder heb je nodig: 3 gekookte bietjes in kleine blokjes, 2 ons plantaardige shoarmareepjes, een klein blikje cannelliniboontjes, bosuitjes, verse munt en granaatappelsaus.

Bak de plantshoarma in olijfolie tot het knapperig is en voeg dan de bietenblokjes en de boontjes toe. Meng de couscous er doorheen en verdeel het over 2 borden. Sprenkel de granaatappelsaus erover en garneer met de in ringetjes gesneden bosui en munt.

In de supermarkt zijn tegenwoordig zoveel lekkere vleesvervangers te koop dat wij bijna geen vlees meer eten. Deze shoarmareepjes hebben we eerst een keer 'gewoon' gegeten in een pitabroodje met knoflooksaus, maar we vonden ze zo lekker dat ze ook goedgekeurd zijn voor bij de warme maaltijd. Zo ontdekken we steeds meer lekkere producten voor een heerlijke, gezonde maaltijd zonder vlees. Dus kijk eens rond in het koelschap met vleesvervangers en ga zelf aan de slag voor een lekkere maaltijd! 

Reacties

Populaire posts