Venkelrisotto.......het was helemaal niet de bedoeling om de venkel hiervoor te gebruiken. Het idee ontstond in de supermarkt toen ik daar niet alle ingrediënten voor de vissoep met venkel kon vinden. Dus bedacht ik wat ik nog meer met venkel kan maken enwat ik al in huis had, en kocht er een pakje geitenkaas bij. Zo maakte ik deze mooie witte risotto met venkel en geitenkaas.

Voor 2 personen heb je nodig: 100 gram risottorijst, 30 gram boter, een sjalot, een teentje knoflook, een venkelknol, een half groentebouillonblokje en een pakje zachte geitenkaasrondjes. Snipper de sjalot en de knoflook, was de venkel en snij deze in kleine blokjes (bewaar het groen) en fruit de sjalot en de knoflook in de boter; bak de risottorijst even mee en voeg dan de venkel en het verkruimelde bouillonblokje toe. Bak de venkel een paar minuten mee en voeg dan beetje voor beetje een scheut kokend water toe tot het is opgenomen door de rijst, in totaal ongeveer 500 ml. Dit duurt 20 minuten, dan is de risotto lekker smeuïg. Maak op smaak met peper en roer 2 plakjes geitenkaas door de risotto. Verdeel het over 2 diepe borden en druk de overige geitenkaas er een beetje in. Garneer met het venkelgroen.

Zo zie je maar dat je met wat improvisatie een heel ander gerecht kunt maken dan hetgeen je had gepland. Dus kun je niet alles krijgen in je supermarkt? Bedenk gewoon ter plekke iets anders. Eten moet je toch!

Reacties

Populaire posts