Bananenbroodmuffins

Eigenlijk was ik van plan om een bananenbrood te gaan bakken, maar toen ik tussen mijn recepten aan het zoeken was kwam ik deze muffins tegen. Eigenlijk nog makkelijker om te maken en natuurlijk net zo lekker. Dus zocht ik de muffinvorm op, deed de papieren muffinvormpjes erin en ging aan de slag.

Hoewel ik een siliconen muffinvorm heb, doe ik er toch altijd papieren vormpjes in. In de eerste plaats staat het leuk als een muffin in een papiertje zit; in de tweede plaats plakt er niets vast en blijft de vorm schoon, als je tenminste niet knoeit met het beslag.

Voor zes muffins heb je nodig: 2 bananen, 4 eetlepels zonnebloemolie, 1 eetlepel suiker, 1 ei, 125 gr zelfrijzend bakmeel, 1 theelepel bakpoeder, 1 theelepel koekkruiden en een handje pecannoten.

Prak de bananen en meng met olie, suiker en ei. Roer dan meel, bakpoeder en koekkruiden erdoor; zorg dat het goed mengt. Hak de pecannoten en voeg ze toe aan het beslag. Verdeel alles over 6 muffinvormpjes en bak 25 minuten op 180 graden in een voorverwarmde oven. De muffins worden best snel bruin, daarom heb ik ze na 15 minuten afgedekt met aluminiumfolie.

Het zijn echte ontbijtmuffins, lekker met alleen boter of honing, maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon bij de koffie of thee presenteren. Ze zijn alleen niet zo zoet als een gewone cake-muffin of cupcake. Je kunt er natuurlijk altijd nog slagroom bij presenteren voor de zoetkauw. En waarom ook niet?


Reacties

Populaire posts